söndag 18 april 2010

I'm on a boat!

För två dagar sen så segla jag från Airlie Beach till Whitsundays öarna på skonaren New Horizon. Det var en segeltur på två dagar och två nätter. Jag fick se whitehaven beach och snorkla i reven. Vi var 38pers på båten, med fyra besättning. Av dem så var vi sex stycken svenskar vilket måste vara mycket ovanligt det fanns inga andra skandinavier på båten. Vi hade lite blandat väder men mestadels bra. Solen kom fram andra dagen. Alla tog med sig egen dricka och vi softa på däck under kvällarna. Det är helt sjukt att det blir kolsvart vid sex, man tror att det är efter nio. Man lägger sig tidigt och vaknar tidigt, vilket nog är tur för det har hittills varit bäst väder på morgonen mellan 7-10.

Im on a boat

När jag snorkla såg jag en revhaj, tydligen är de inte så farliga men det visste inte jag och det är inte så kul att stöta på en när man bara kan se 3m framför sig.

3 kommentarer:

  1. Är det er rutt som är utritad?
    Vilka av platserna på kartan (som de skrivit dit för hand) har du besökt?
    Fick du många fina bilder från Whitehaven beach?:)

    SvaraRadera
  2. Det där är de platser vi besökte och vart vi övernattade. Fick några bilder, men solen kom fram lagom som vi gick därifrån. Det finns några okej bilder.

    SvaraRadera