lördag 3 april 2010

Sydney - Dag 1

Har varit i Sydney en dag nu. Det var 22grader, vi hade en kort regn skur runt kl8 sen har det varit soligt en långstund. Jag fastnade här hemma hos Inger till eftermiddagen, var för trött först sen såg Rory att jag hade en DS. Han hade visst hittat en nergrävd i sanden med ett R4 kort i. Han visste inte riktigt hur spelen funkade och han ville prova mina spel med, han satt och spelade hela dagen verkar det som. De fick presenterna som vi hade köpt till dom. Jag spelade lusen med Rory och Sorcha en gång, men det var lite jobbigt när det bara var ben kvar och alla var tvungna att få sexor. Det var också svårt att sätta dit bitarna, hålen i plasten var bara halvt färdiga men nu funkar det bättre när man gjort hålen tillräckligt stora. Rory fuskade hela tiden för att han skulle vinna över Sorcha. Vi har inte provat domino än, gör kanske det imorrn.

Jag tänkte ju gå till Bondi Beach och kolla upp turistinfo och boka resa (med peter pan travels), men det tog sin tid att gå till Bondi. Jag gick precis förbi stället utan att se det när jag kom dit och sen när jag väl hitta rätt var det stängt. Vädret hade vid det här laget blivit sämre. När jag gick hemåt runt kvart i sex så började det blåsa hårt och regna. Jag blev jätte blöt och det blev kolsvart på bara en kvart, men det var fortfarande varmt ute. Fast sen började det blåsa som tusan så jag är glad att jag hitta tillbaka hit. Förhoppningsvis så är det soligt imorrn, ska sticka iväg tidigt. Peter Pan Travels har öppet kl11 imorrn så jag sticker dit, bokar resa, köper flygbiljetter och sen tar jag en buss in till stan. =)

3 kommentarer:

  1. Hej Per!
    Vad roligt att höra vad du gjort och vad du tänker göra. Lycka till imorgon med att hitta ngt bra. Jag har mailat till dig!
    Alla här hemma önskar dig GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  2. Så nu har äventyret äntligen börjat. Det var roligt. Jag har körsbärsträden i Tokyo som skrivbordsunderlägg. Det är häftigt med bilder dom kompletterar texten och allt blir mer levande. Vad du än gör så simma lugnt, man vet aldrig vad som lurar på en där ute ...
    Hit it, before it hits you!

    SvaraRadera
  3. Ja vad bra, det var tanken. Vill du ha skrivbordsunderlägg så finns det mer av den varan. Det var soligare idag, fick några fina bilder. Skriver ett inlägg imorrn jag är förr trött nu.

    SvaraRadera