söndag 18 april 2010

Natt i Airlie Beach

Började med att äta köpa spaghetti bolegnese på magnums och satta mig vid ett bord med en liten grupp. Två australienare, en tjej från kanada och en amerikan. De var mycket pratglada och bjöd på öl så satt där ett tag. Efter de hade gått så hitta jag en grupp med irländska tjejer.De kände en grupp svenskar tjejer som skulle möta upp på Mama Africa. Var rätt så dött när vi kom dit, men det fylldes på under kvällen. Det kändes dock inte som så bra partystämning. Efter ett tag så valde jag att bara sticka tillbaka till hostelet eftersom jag skulle upp tidigt dagen efter. På vägen hem snacka jag med lite folk på gatan och hamnade inne på Pattys Shananigans.Titta på livebandet en stund och dansade lite men det blev inte så långvarigt. De spelade diverse covers och det lät helt okej. Slutade kvällen med att jag såg de svenska tjejerna på macdonalds på vägen därifrån, så jag satte mig och prata med dom en stund. Hade allmänt haft en trevlig kväll.Från ingenstans kommer en full britt och sätter sig hos oss och börjar prata. Han förolämpar tjejen jag prata med och undrar om jag vill slåss för att jag hade tittat på honom ellernått, ett riktigt fyllo. Hans kompisar fick honom att sätta sig utanför och lämna oss i fred. Alla var riktigt irreterad efter hur han förolämpat en av tjejena. På vägen därifrån var jag smart nog att peka finger åt honom. Han och hans kompis kom efter mig och det var helt tomt ute på gatan. De började hotas och sen sprang han bara fram bakifrån och slog mot sidan av huvudet och träffat mitt öra. Jag sprang över gatan lagom som en polisbil kom körande som tur var. Inte för de gjorde nått, de bara sa att jag skulle gå hem annars skulle jag bli arresterad men de kunde inte göra nått åt den andra killen eftersom jag provocerat honom. Ärligt så var det rätt så surt slut, men ja fick inte så ont. Bara lite ömt öra i typ två dar, märkte inte av det. Men jag ska inte göra om det där i alla fall, kunde ha blivit nerslagen och polisen bryr sig inte... jag håller mig borta från idioterna från och med nu =/

4 kommentarer:

  1. Så bra att du inte gör om det! Skönt att du inte blev värre skadad´, det kunde slutat riktigt illa!

    SvaraRadera
  2. Jag kom att tänka på det också. Kändes inte så bra att vara en mot två.

    SvaraRadera
  3. Men inge mer tråkig skit! Jag gjorde rafting i Tully River idag! =D

    SvaraRadera