måndag 26 april 2010

Shibuya

Jag hoppar över Cairns, flygresan till Tokyo och vad jag gjorde de senaste två dagarna för nu. Att skriva i kronologisk ordning är överskattat ändå! Hade det soligt igår utan ett moln på himlen, idag är det lite kallare och regnar lite smått. Jag sitter just nu högst upp i Tsutaya som är en stor musik,dvd och bokaffär på 8 våningar och som ligger precis intill Shibuya Station. Man kan både köpa och hyra.Något jag tyckte var smart är att man kunde hyra cd-skivor, antar att det är för att det är svårt att rippa japanska cd-skivor. De har dryga kopieringsskydd och mediaspelare som följer med och som man måste använda på datorn. CD skivor är inte billiga direkt 300-400kr, visst ingår ett par musikvideos men det är ju ändå rena rånet.Hittade en trevlig restarang att äta lunch idag, Izakaya. Samtliga lunch menyer för bara ¥500 (40kr) och serveras med miso soppa till. Det var en trevligt japanskt inrett. Jag valde en stek med ris, vilket var god och lugnt värd pengarna. Men om jag äter där igen ska jag se till att den är well done. Har gått runt och kikat i affärer men shibuya är lite dyrt, bara märkeskläder.Undantaget skulle väl vara H&M som jag var inne i igår, de hade ungefär samma saker som i Sverige. När jag har blivit klar här tänkte jag ta tåget till Harajuku och sen vidare till Shinjuku lagom som neonljusen tänds. Jag laddade precis upp några bilder, jag väntade mig att det skulle ta 10min per bild men det går på 5 sekunder. ^(I_I^) ...[YAY!] Jag gillar hur bilderna inte hamnar där man tror, varför har de ens förhandsgranskningen? =) Den 29e kan jag blogga lite längre och försöka hinna ikapp de dagar jag missat ;P

5 kommentarer:

  1. Efter jag skrev det har gick jag till 109-2 building och köpte kläder på Buffalo Bobs för 3700kr. Nu är jag fattig-are....
    109-2 Shibuya

    SvaraRadera
  2. Kul att se lite mer bilder från din resa:)
    Alla här hemma hälsar!

    SvaraRadera
  3. Ska bli kul att se vad du har köpt:)

    SvaraRadera
  4. Har köpt lite små prylar i Asakusa idag till er, ska dit och fynda lite mer en annan dag :P Har också Ikebukuro, Shinjuku och Ueno kvar att se.

    SvaraRadera
  5. Väntar på att få se våran Buffalo Bob, när han kommer hem.YEAH!

    SvaraRadera