torsdag 15 april 2010

Rainbow Beach -> Airlie Beach

Tog en "kort" bussresa till Airlie Beach. Började igår kl15 och kom fram morse kl10 :D. Fick bära upp min packning för tusen trappsteg innan jag hittade receptionen till mitt hostel. Det var bara 27grader och sol ;) Nu är det natt 25grader och stjärnklart ute. Ska checka in för att få åka med båten innan kl11 imorrn, för jag kom dit idag 5min efter kassörskan gått. Så ska försöka att inte vara ute förlänge... bara två klubbar här i stan jag måste besöka.Har bränt en del pengar på kläder idag =) t ex dom där shortsen som ni ser. Hoppas jag har tur och kommer till whitsunday lagom som regnet försvunnit. Såg kängrur och feta flygandehundar igår i Hervey Bay när jag bytte buss. Sen när jag kom hit har jag sett fåglar och geckos. Nu ska jag iväg och köpa middag och dricka lite på Magnum, innan jag kollar Mama Africa. Blev tipsad av en kanadensisk tjej när vi campa på Fraser.Om ni vill prova en bra öl testa coopers den är riktigt bra, blev tipsad av en annan kanadensisk tjej. Det är många såna här. Främst danskar, engelsmän, kanadensare, tyskar, brazilenare, svenskar och norskar som backpackar, de är överallt. =)

1 kommentar: