söndag 4 april 2010

Sydney - Dag 2

Mycket bättre väder idag. Hade sol nästan hela dagen. 22ºC i luften och 21ºC i havet. Jag gick kustpromenaden till Bondi Beach igen idag och tog lite bilder. Det tar ungefär 40min att gå dit. När jag kom fram till Peter Pan Travels fick jag en timme innan jag kunde beställa en resa, men nu är det fixat i alla fall ska bara tillbaka en sista gång imorrn och hämta biljetter och få information.

Efter detta så tog jag bussen in till The Rocks som är Sydney ursprungliga gamlastan. Gick runt där och titta lite på marknaden och åt grillad majskolv på pinne. Jag gick in mot stan sen men affärerna stängde redan vid fem så det fanns inte så mycket att se. Käkade sushi på en asiatisk restaurang och gick till Darling Harbour. Det blir mörkt väldigt fort klockan var bara sex när solen försvann. Att ta buss nr 339 tillbaka till Clovelly var omöjlighet, när jag väl hittade rätt hållplats fick jag vänta 30min när bussen väl kom så stannaden inte! Orkade inte mer så tog en taxi, men ja det var inte dyrt.

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder du tar:) Skärpan blir lika bra när man förstorar upp dem.
    Hoppas att du tar riktigt mycket kort!

    SvaraRadera